Αυγ15

Άνοιξαν και στην παιδεία οι ασκοί ….. του Αιόλου

Συγγραφέας // Φροντιστήριο Σύγχρονο Κατηγορίες // Παιδεία Ετικέτες // ΑΕΙ, Σχ_Αθηνά, ΤΕΙ, Υπ_ Παιδείας Εμφανίσεις // 1290

Άνοιξαν και στην παιδεία οι ασκοί ….. του Αιόλου
Το υπουργείο Παιδείας αναμένεται σε λίγες ημέρες να ανακοινώσει τις αλλαγές στον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την δημοσιοποίηση του σχεδίου «Αθηνά». Το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. σ΄ ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Μπορεί το 2012 να μας αποχαιρέτισε με μια πικρή γεύση σ΄ όλους τους τομείς της ελληνικής κοινωνίας συμπεριλαμβανομένης και της παιδείας, όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε την σημαντική έλλειψη χρημάτων στους δήμους που είχε ως αντίκτυπο την μη εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, τον μικρό αριθμό διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση που είχε και εξακολουθεί βεβαίως να έχει αντίκτυπο στα κενά του διδακτικού προσωπικού των σχολείων πέραν του γεγονότος ότι έγιναν και συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία κ.τ.λ., έτσι και το 2013 ξεκινάει με χειρότερους οιωνούς για την παιδεία.

   Η «Αθηνά» λοιπόν, ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στην παιδεία, διότι με την εφαρμογή της η τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας θα γίνει φτωχότερη. Μέχρι την στιγμή που γράφονταν αυτές οι αράδες υπήρχαν συγκεχυμένες πληροφορίες για τον ακριβό αριθμό των τμημάτων που θα λείπουν από το φετινό μηχανογραφικό των υποψηφίων. Αρκετά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η περικοπή των τμημάτων θα αγγίξει το 30% ενώ σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα εφημερίδας γίνεται λόγος για περικοπή περίπου του 18 % των τμημάτων. Δεν πρέπει βέβαια εδώ να αμελήσουμε και την ανακοίνωση του υπουργού Παιδείας λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων ότι τα τμήματα που θα υπάρχουν φέτος στο μηχανογραφικό θα είναι λιγότερα κατά 150, αλλά δεν θα μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων.
| Διαβάστε περισσότερα | Υποβολή σχολίου

Αυγ15

Απολογισμός Πανελληνίων Εξετάσεων 2013

Συγγραφέας // Φροντιστήριο Σύγχρονο Κατηγορίες // Παιδεία Ετικέτες // Κ_Ε_Ε_, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Υπ_ Παιδείας Εμφανίσεις // 925

Απολογισμός Πανελληνίων Εξετάσεων 2013
Οι πανελλήνιες εξετάσεις έφτασαν και φέτος στο τέλος τους, η αυλαία μπορεί να έπεσε, ωστόσο ο απόηχος τους παραμένει. Τα πράγματα θα ήταν πολύ ωραία εάν όλα πήγαιναν καλά, δυστυχώς όμως γι΄ άλλη μια χρονιά τις εντυπώσεις «έκλεψε» όχι η παράσταση των πανελληνίων αλλά οι συντελεστές της, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.). Τελικά ο απόηχος αυτών των εξετάσεων είναι τόσο για γέλια όσο και για κλάματα, αυτοί βέβαια που θα κλάψουν δυστυχώς δεν είναι άλλοι από τις 100.000 περίπου μαθητές που εξεταστήκαν.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας δύο εβδομάδες πριν την έναρξη των εξετάσεων φρόντισε να έρθει σε σύγκρουση με τους καθηγητές των δημόσιων σχολείων για τα ωράρια, με απότοκο η κατάσταση να εκτραχυνθεί και να υπάρξει κίνδυνος να μην γίνουν στην ώρα τους οι εξετάσεις. Βέβαια το δημοκρατικό μας κράτος, το οποίο σέβεται τα δικαιώματα του ανθρώπου και του εργαζομένου με μια κίνηση «ματ» φρόντισε να επιστρατεύσει το προσωπικό και να λύσει μ’ αυτό τον τρόπο το πρόβλημα. Η επιστράτευση, έγινε με πρόσχημα την προστασία των μαθητών που προετοιμαζόντουσαν για τις εξετάσεις και δεν θα έπρεπε να πειραχθεί η ψυχολογία τους με πιθανή απεργία. Εδώ λοιπόν διερωτάται κανείς, για ποιο λόγο το Υπουργείο από μόνο του άνοιξε το παραπάνω θέμα λίγο πριν τις εξετάσεις και δεν περίμενε να ολοκληρωθούν και μετά; Δεν σκέφθηκε η ηγεσία του νωρίτερα το ενδεχόμενο ασυμφωνίας με τους καθηγητές και την ψυχολογία των μαθητών αν η κατάσταση εκτραχυνόταν όπερ και εγένετο;
| Διαβάστε περισσότερα | Υποβολή σχολίου

Ιουλ20

Πανελλαδικές Εξετάσεις «Βάσανο ή Λύτρωση»

Συγγραφέας // Φροντιστήριο Σύγχρονο Κατηγορίες // Παιδεία Ετικέτες // Πανελλαδικές Εξετάσεις Εμφανίσεις // 856

Πανελλαδικές Εξετάσεις «Βάσανο ή Λύτρωση»
Κάθε χρόνο, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και συγχρόνως να απαντήσουμε στο ερώτημα, για τον «βασανιστικό ή λυτρωτικό» χαρακτήρα των πανελλαδικών εξετάσεων. Η αλήθεια πάντως αυτού του ερωτήματος βρίσκεται κάπου στην μέση. Οι εξετάσεις, γραπτές ή προφορικές σε όποια βαθμίδα και αν αναφέρονται πάντοτε αποτελούν φορτίο βαρύ για τους μαθητές και τους φοιτητές, διότι συνήθως, συμπίπτουν με χρονικές περιόδους όπου το μυαλό είτε φτερουγίζει ανέμελα μέσα στην θάλασσα των επιθυμιών και της προσμονής είτε λησμονεί της στιγμές που έχουν περάσει.

Όλα αυτά βέβαια, εμπεριέχουν μια δόση αλήθειας αλλά και ψεύδους ταυτόχρονα, διότι εάν κάποιος ήταν καθ΄ όλη την διάρκεια της σχολικής του χρονιάς προσηλωμένος στον «Ιερό του στόχο», δηλαδή την πρόσβαση του σε μια σχολή την οποία ο ίδιος ο υποψήφιος επιθυμεί διακαώς, ήταν οργανωτικός και μελετηρός, τότε οι εξετάσεις για αυτόν αποτελούν την απολυτήρια δύναμη που θα τον «Λυτρώσει», μιας και μπροστά του ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο για την ζωή του, που είναι τα φοιτητικά χρόνια, η πρώτη θεωρητική πάντοτε αυτονομία και ανεξαρτησία του από τους γονείς .
| Διαβάστε περισσότερα | Προβολή σχολίων (1)